لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 35 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
مبحث نهم
بررسي امكانات و محدوديتهاي افزايش تراكم ساختماني
و جمعيتي در شهرها
سرانه معابر و تراکم های شهری
در یک شهر با تراکم 100 نفر در هکتار سرانه معابر حدود 25 متر است و باقی کاربری ها 75 متر.
در این حالت نسبت معابر به کل شهر نیز 25% است.
حالا اگر تراکم 200 نفر در هکتار مدنظر باشد، اختصاص سرانه 25 متر برای معابر سطح معابر را به 50% سطح شهر می رساند.
در تراکم 400 نفر در هکتار کل سطح شهر باید به معبر اختصاص یابد.
که عملاً در هیچ شهر دنیا این نسبت ها اتفاق نمی افتد.
در ادامه به بررسی علل موضوع می پردازیم.
تعیین حداقل معابر
شبكه معابر شهري براي صرفه اقتصادي نميتوانند از حد معيني كوچكتر شوند. براي مثال در شرايط حاضر كم شدن عرض معابر دسترسي به واحدهاي مسكوني از 12 متر توصيه نميشود. كه حداقل عبور 800 اتومبيل را ممكن ميسازد. در حالي كه در اين گونه معابر حداكثر اتومبيل موجود معمولاً كمتر از 240 عدد است. اين مبحث در بسياري ديگر از معابر شهري صدق ميكنند.
اصولاً تحليلهاي ترافيكي نشاندهنده امريست كه به دنبال درج ميشود.
نسبت معابر در شهرهاي دنيا و طرحهاي آمادهسازي
جدول شماره 1: نسبت معابر به كل سطح شهر، در شهرهاي جدید دنيا
درصد معابر به كل
تراكم جمعيتي
سطح ناخالص به هكتار
نام كشور
نام شهر
13%
104
4800
مصر
شهر سادات
5/24%
106
1890
ايران
بندر امام
8/26%
117
137
آمريكا
فورت لينكلن
3/22%
147
490
ايران
جنديشاپور
23%
500
86
كلمبيا
تايمياز
33%
680
250
سنگاپور
تواپيو
16%
700
50
موريتاني
كرنادو
13%
4582
-
هنگكنگ
وافو